W najnowszym wydaniu „Shipping Number of the Week” BIMCO analizuje wpływ pandemii koronawirusa COVID-10 na światowy rynek kontenerowy, który z powodu pandemii wzrósł od 2019 roku tylko o 1,5 proc.
Sytuacja na Morzu Czerwonym stała się na bardziej skomplikowana, ponieważ jemeńscy Huti wbrew wcześniejszym zapowiedziom zaatakowali chiński statek.
Po miesiącach spokoju, sytuacja na światowych szlakach morskich za sprawą ataków jemeńskich Huti na Morzu Czerwonym drastycznie się zmieniła. Można zasadnie zastanawiać się, czy obecna sytuacja nie jest wywołana oczekiwaniami biznesu.
Na przełomie 2026 i 2027 roku – czyli później niż pierwotnie zakładano – ma być gotowy i oddany do użytku nowy budynek główny Polskiej Stacji Antarktycznej im. Henryka Arctowskiego. Placówka rozpoczęła działalność 26 lutego 1977 roku i obchodzi właśnie 47. urodziny.
Od 1 stycznia tego roku komercyjne rejsy prowadzi duży wycieczkowiec Adora Magic City, należący do chińskiej firmy Adora Cruises. Rozpoczęcie regularnej żeglugi było celebrowane jako milowy krok dla chińskiego przemysłu stoczniowego, gdyż jest to pierwsza tego rodzaju jednostka, jaka powstała jego nakładem.
W dniu 13 stycznia Damen Shipyards Sharjah (DSS) świętowało swoją dziesiątą rocznicę. Rozpoczynając działalność w 2012 roku na niezagospodarowanym terenie, DSS rozrosło się do nowoczesnej stoczni o powierzchni 200 000 m2. Posiada duże hale produkcyjne i jedenaście nabrzeży naprawczych.
Po trwających kilka tygodni negocjacjach, pod koniec listopada ustalono wysokość wkładu niemieckiego rządu do pakietu pomocowego dla firmy Siemens Energy na 7,5 mld euro. Większość ekonomistów nie uważa tej decyzji rządu za zasadną – poinformował portal Tagesschau.
W 2022 r. łączną masę brutto ładunków morskich, obsłużonych we wszystkich portach UE, oszacowano na 3,48 mld ton, co oznacza wzrost o 0,8 proc. w porównaniu z 2021 r. (3,45 mld ton). Zakłócenia spowodowane pandemią koronawirusa doprowadziły do spadku o 7,3 proc. w 2020 r. (w porównaniu z 2019 r.) - podaje Eurostat.
Realizowany w listopadzie transport ex-ORP Sokół, byłego okrętu podwodnego polskiej Marynarki Wojennej typu Kobben, jest ukoronowaniem kilku lat prac wielu podmiotów w związku z przeobrażeniem go w wyjątkowy eksponat muzealny. Wśród wielu firm, które zajmowały się tym przedsięwzięciem było m.in. biuro projektowe NAVA Engineering.
Do służby w Królewskiej Marynarce Wojennej Szwecji (Svenska Marinen) wchodzi HSwMS Artemis (A202). Ten okręt rozpoznania radioelektronicznego powstawał przy udziale polskiej branży stoczniowej. Zastąpi także będącego od czterech dekad w służbie HSwMS Orion (A 201).
Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła
Tokyu Land i SolarDuck zakończyły budowę pierwszej w Japonii morskiej elektrowni słonecznej
Wycieczkowce w 2023 przewiozły rekordową ilość pasażerów
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Marynarka Wojenna chętna także na korwety? Wielki powrót programu "Murena"
Integracja offshore z rynkiem wodoru. Co skłania wodór w kierunku offshore?